Thursday, September 5, 2013

Kereta Merdeka, Tea time bukan 20 sen dan durian 2 biji


Walaupun sudah masuk September...biarkan saja entry August aku mengambil tempat..


Kebetulan habis meeting awal sikit petang haritu..
sempatla aku menjengah ke lobi opis kononnya nak tengok kereta yang digunakan oleh Tunku Abdul Rahman semasa berarak untuk melaungkan kemerdekaan pada 31 August 1957 lalu..

Cantik keretanya..




view keseluruhan



serius..aku tak baca artikel berkenanaan..sebab....





sebab aku mengejar masa untuk tea time kat sini..


itu pun nasib aku belum tahu harga ron95 akan naik 20 sen tengah malam nanti..

kalau tak..
alamat aku rasa bersalah menghabiskan hampir rm20 hanya untuk sepotong kek span yang di lapis krim dan buahan koktel dan secawan teh lemon...
gila apa sepotong fruitilicious itu dlm rm10  OMG!

ni membuatkan aku rasa buat kek sendiri lagi berbaloi..huhu


dan dalam perjalanan pulang sempat aku memujuk en.somi untuk membeli 2 biji durian D24..

itu pun kerana kesian pada MIL..
dekat 2 minggu dia asyik dok sebut tapi kami buat tak tau...
sebab takut ada kang yang masuk spital sebab glucose naik  ;)

she keep requesting utk buat kuah durian..
nak makan dgn pulut la..
tak pun buat bubur kacang ka..
buat roti jala ka...

mak..oo mak...syukurla dpt makan ni...
buat kuah lagi gula tinggi..lagi kolestrol naik sebab tambah santan dan gula...
pulut lak tu angin..kang sakit urat tak baik macam mana?


strictly 2 ulas sahaja for FIL..
MIL makan 3-4 ulas..
en.somi langsung tak makan sebab dia risau kolestrol naik..
mentang2 la asyik dok belasah kambing golek time jamuan raya...
aku makan 3-4 ulas juga...

sebab tu beli 2 biji saja..supaya makan sorang sikit terus abis..ngehngehngeh


4 comments:

  1. durian ni ibu penyakit, kata doktor ditmpat saya.baguih la beli hanya 2 biji.kalau banyak mau bantai lagi banyak kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aunty...yg sedap tu la yg bawa banyak penyakit kalau makan x ingat...hehehe..

      sedap tu beli sikit ja..
      kalau ada banyak..sure makan byk.. :)

      Delete
  2. tak suka sgt durian, tapi kalau tempoyak kemain lagi melantaknya. yang busuk gak kita suka sis...huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..yg busuk suka yer...i like gulai tempoyak..but jarang dapat makan..huhu...

      Delete