Friday, January 18, 2013

Late New Year Wish


Dalam keluarga aku...
ada 2 orang yg besday masing2 jatuh pada public holiday..
jeles i tau..
setiap kali besday diorang..mesti cuti...

yg pertama..adik aku yg second last...
birthday dia 25 December..cuti hari Krismas..

dan yang kedua...en.somi...

Birthday dia jatuh pada New Year...lagi I menyampah...


hari tu en.somi dah rosakkan i nyer surprise cake utk adik i ni..

tak sangka kali ni diorang pulak merosakkan surprise I utk en.somi...sabaq jer la...




dari awal i cakap i tak dak hadiah utk dia..sebab baru spent banyak utk jalan2 baru2 ni and shopping..
kek pun i tak buat sebab letih..
i nak ajak makan kat luar pun dia tak nak sebab letih..nak rehat kat umah..
sebab kami baru balik berjalan jauh...tapi still dalam M'sia la...

so..dari awal memang en.somi tak expect apa2 la..



sehingga la.. pada malam New year..
tiba2 si gemok sorang ni boleh pulak sms awai cakap happy birthday...anggap jer la hadiah yg k.aida bagi tu pun kira dari dia jugak la....
ppffftttt..mujuq la en.somi tido awai malam tu..before 12 o'clock sebab tu dia blur2 jer baca message tu..
terus reply tq2 jer...tapi dah macam pelik jer...

paling tak boleh blah....
esok paginya...mama pulak message...

'happy birthday..suka tak hadiah yg aida bagi tu?'

en.somi lagi la pelik...dia dok pikir hadiah apa?
tapi yg pasti jawab jer dulu sms mama 'suke..suke....'

lepas tu baru dia habaq kat aku apa mama msg...
dah la pagi tu pakat dok berkubang atas katil malas bangun awal....penat travel tak abis lagi..

iskk....diorang ni..memang tak boleh simpan rahsia la...
masing2 sebok sangat nak tengok apa reaksi en.somi bila dapat hadiah..
actually...adik aku request aku bagi awal..time kat kampung lagi...sebab depa nak tengok..
bukan tengok hadiah..tapi nak tengok reaksi..

agak2 la woi nak soh aku bagi hadiah awal pulak...
of coz la dia control macho tak tunjuk reaksi sebenaq depan hampa...

last2...mau tak mau..
alamat dah kantoi dia tau yang dia akan dapat hadiah...
baik kita bagi jer la..

tapi aku tak bagi direct..still nak buat surprise gak...

mula2 aku tunjuk barang aku yg di pesan senyap tanpa pengetahuan dia..hehehehe
sebab kalau dia tau awai2..sure dia bising...cakap aku membazir...

pastu sebok dia yg nak belek barang aku tu...
elok dia bukak barang aku tu..baru la dalam tu ada 'barang' lain..

itula hadiah dia...yang dalam box tu...

.h.a.p.p.y.

bila dah happy dapat barang dia..barula aku lega..sebab dia takkan bising pasal barang aku..ngehngehngeh...

Happy Birthday to u yayang...

takperla..kita makan sedap2 lewat sket..walaupun masing2 belanja diri sendiri..hehe
i kan dah abis duit beli adiah u...takder duit nak belanja makan...hahahahaha

4 comments:

  1. wah.. mana gambo hadiahnya... nak kena teka ka? kalau teka betui, dapat hadiah yg sama gak ke?
    provided adiah peneka bertuah tu bukan barangan lelaki laa... kang sentap laki ahkak.. huhu...

    tu mesti tulang tony roma!
    teka makanan dpt hadiah dak?

    ReplyDelete
  2. surprise ni yg kadang kalau tak menjadi tu mcm...~alahai.....
    hehehehe. nak buek camno kan. kadang kita yg nak surprisekan org ni pulak yg nebes! hak hak hak.
    Waaahhhh, celebrate western style nampak. harusss romantic aite?

    ReplyDelete
  3. Kaktek:
    hahaha..nak teka pun boleh..tapi hadiah dah bagi en.somi..tak dapek la nak bagi hadiah sama..kang sentap somi akak..

    owh..teka makanan dapat layan gambaq makanan jer la..nak pos nanti basi pulak...kakakakaka

    ReplyDelete
  4. RedRose:
    biasala..kadang2 plan tak menjadi..tambah2 ramai pulak tak boleh simpan rahsia..sabor jer la..

    tapi kira surprise ler jugak sebab kasi hadiah yg dia tak sangka...

    western style jer..tapi somi i jenis tak berapa romantik..walau di cuba nak beromantik..at the end..buat i nak gelak jer jadinya...

    ReplyDelete