Wednesday, November 21, 2012

Lepas Gian


Orang semua sibuk nak bercuti panjang…
Almaklum...Deepavali sekali harung dgn Awal Muharam..
Rata2 ramai yg cuti seminggu terus...

Tapi hari jumaat tu...aku pulang lewat...
sedangkan semua org bersemangat pulang awal nak cuti seminggu….
Gara2 en.somi ada meeting petang kat tempat lain..huhu..
Takper..memang dia dah inform awal2..kata meeting start kol 3pm..abis tak sure kol berapa..
Nak patah balik opis dia..dekat sejam..nak mai opis aku dalam 15-20 minit kalau tak jam…kalau jam..sejam ke 2 jam pun ada…

Yg ‘best’ nya..dia tertinggal hp dalam blazer yg ditinggalkan kat opis..nice..

Patutla aku tepon tak berjawab..sms tak berjawab..
Terus dah boleh agak dia tinggal hp…*note: ini bukan kali pertama berlaku...

Abis..camner nak agak bila dia sampai? Dia kat mana skarang?
Ikutla naluri seorang isteri..cehh..tetiba...

Baik aku solat maghrib dulu kat surau..
Then baru la nak gi toilet dulu otw nak turun lobi…

Seb baik la kat bawah luar ni diorang letak tiang netball 2 batang..
Sbb department satu lagi aku acara sukan apa tah..walaupun aku tak sure actually depa main kat mana..
Padang pun takdak…ada tiang pun jadi la….walaupun atas lantai berjubin…

Mula2 aku perhati jer adik guard ni dok main bola netball tu dok shoot goal…
Tak masuk2…dah la tadi petang ujan lebat..ada air kat atas lantai..tempias…
Lepas agak penat dia dok shoot tu..dia tolak air yg bertakung ke lantai..guna scrapper….
Kurang2 clear lantai..takdakla boleh terlentang org kalau nak lalu situ…

Elok lepas dia blah dok kat tempat dia bertugas..
Meh sini aku lak tunjuk skill berkarat...

Alang2 tunggu en.somi..yer la..takkan nak tunggu dalam opis?
Dah la kawan tu takdak hp..kang tak pasal disana menanti disini menunggu..

Letak handbag dan botol ayaq kat atas rostrum..keluarkan hp siap2..amek bola…
Mari kita bersenam…jom!

Masa tu around kol 7.30pm..nice..senjakala ko main kat luaq..
Kalau kanak2 sure kena sound sedas dgn mak bapak…
Takper..chek dah solat..  J

Mari kita shoot dengan bergaya  J
Lepas gian ni…


sempat mms gambaq ni kat adik..
rasanya tak tulis caption..gambaq semata2..
pandai pulak dia tafsir >>>
'hang nak habaq hang bersenam ler tu..
awat..hg ingat boleh burn ke lemak hang tu 1 kg kalau takat shoot bola jer'

hampeh gila adik aku...

mama juga yg baik >>> 'mari kita bagi support pada dia..'


 

Boleh tahan skill aku walaupun sudah 13 thn tak main…
Aku ada main sekejap masa last year kat U untuk acara sukaneka dan mula2 kerja dulu..masa sukan kat opis..sekejapan saja..tapi lepas injured..stop terus..

Elok sangatla main bola dgn pakai wedges..
Ada la dalam 20 minit aku main sebelum en.somi sampai…
Berpeluh jugak walaupun tak berlari..
kena tangkap bola takut terlepas keluar kawasan kecik tu..
dah ler beberapa kali keluar ke atas jalan berturap yg basah sebab hujan..
siap bola masuk lopak celah pokok..
Walaupun bola basah ku tetap gigih main...
Sakit tangan jugak…


 


*Note: Aku shooter sekolah utk team netball..miss the old time..
kalau tak silap sekolah aku dapat mewakili daerah..aku lupa dah..
dan ada a few team kami dipilih mewakili negeri..


ada 2 perkara yg akan buat aku gian kalau tengok :

1) Main netball
2) Dancing >>
especially traditional dance..dan juga ballroom dance (Salsa/Chacha/tango etc..)
sebab tu aku suka tengok So U Think U Can Dance..
tergedik2 kaki aku nak menari sama..
tapi sekarang aku jarang tengok tv..hihi


*Note2: Aku adalah salah seorang dari dancer masa sekolah rendah..wakil sekolah utk pertandingan tarian peringkat sekolah2 negeri Pulau Pinang..our team dapat 2nd place peringkat negeri..
siap dapat jemputan utk join rancangan kat RTM..masuk tv yuollss..hihi..dan dapat duit la ofcoz..

dan 2 perkara ini tidak dapat aku teruskan selepas injured...  :(

No comments:

Post a Comment