Wednesday, October 17, 2012

Langkawi - Day 4. last.

Day 4 : Monday


Boleh tak dalam banyak2 dok round segala ceruk teluk dan pantai...
pantai Chenang yang kami tak pi lagi???

Pantai Chenang dulu dan sekarang banyak gila beza..
Masa kecik2 dulu..motel2..chalet2 jer banyak kat tepi pantai..
hotel hebat2 tak banyak..
kawasan pantai senang jer nampak dari jalan..

sekarang..nampak motel,chalet,hotel dan kedai2 jer sepanjang jalan..
pantai dah terlindung daripada pandangan mata..
kena pulak mencari mana lorong yg boleh tembus ke pantai..iskk..

jadinya..pagi2 tu plan singgah pantai sebelum balik..
breakfast awal..checkout awal..
padahal flight kol 11.20am..
dalam kol 8.30am kami dah ke pantai...
tak ramai org..semua dok tidoq lagi kot..

air surut...nampak macam pantai tu landai dan luas sangat..
padahal tu pasir basah...

patutla ramai suka dok kat Chenang..
pantai dia cantik dan sesuai utk mandi manda




kat depan ni baru pasir kering..betul2 depan hotel apa tah..
next time nak dok depan pantai macam ni lah..best bukak pintu tengok laut...


next stop: laman padi
nasib baik tempat ni bukak awal..dan yg penting..free entrance..hahaha
malas nak melawat tempat yg kena bayar..tambah2 kalau mahal tapi isi dalam tak seberapa..




aku paling suka tengok sawah yg tengah menghijau..
time padi menguning aku tak berapa minat..hehe



ada laman herba..macam2 pokok herba yg boleh guna dalam masakan..


aku baru tau dalam Laman Padi ni ada Spa..what?
dah ler tengah promo..murah lak tu...aiseyman...why oh why time aku nak balik baru tau..
tak dak la menahan sakit kena urut kat tempat semalam...

tukang urut kat sini ada cert..sbb tu aku confident sket..
lagi pun tempat ni run bawah LADA..
pastu ada jual massage oil (essential oil) ..murah la jugak..
sebab kalau yg diorang jual kat spa hotel2 tu bekas dia cantik sket dan harga mahal sket..
yg ni dia cut down cost dgn guna botol biasa..macam botol minyak kayu putih..minyak panas yg selalu org urut time kaki lenguh2 tu..

takpa..next time kalau mai sini leh try spa sini..sambil urut boleh tengok sawah..very the kampung u...hahaha




jom gerak gi airport..
nak hantar kereta..
nak tawaf kedai kat airport pulak..
nasib baik awal..tak ramai org..
kalau tak..alamat beratur nak check in..

tapi kan..
adik aku musykil gila sebab aku tak shopping gila2..
'hg beli ni jer ka?'
ha la..
aku beli coklat jer..
adalah sudip 2 batang..
pastu pisau dan sudu utk MIL..

percayalah...aku memang beli coklat jer banyak..
sehari bukak satu box..
tahan sampai 2 minggu baru abis stock..ngehngehngeh..

sorry beb..aku tak shopping corelle, corningware etc sebab aku rasa baik beli kat warehouse sale kat PJ ni jer..
murah pun murah gak..nak angkut pun senang..
aku rasa SOGO sale pun murah gak kalau korang nak shopping pinggan mangkuk tu..





No comments:

Post a Comment