Wednesday, August 15, 2012

Homemade cookies this year




Sabtu lepas berjaya menyiapkan 2 jenis cookies..
mujur ada assistant  :)

chocolate chip almond cookies..



white almond...masa belajar guna acuan bulat..
tapi kat umah takder yg bulat..bentuk buat pun jadila..

dah 3 kuih termasuk yg aritu semuanya ada almond..ehh


some of the cookies yg ready to bring back home...
almaklum..buat kuih semua satu adunan..
jadi bahagi la 2 umah sorang sket nak merasa..




hari Ahad pulun siapkan 3 jenis kuih..
sebab Isnin i cuti nak kemas sket umah..

roll oats crunch  >> kesukaan en.somi

sebenarnya..malam sebelum tu i ingat choc chip tak cukup..
beriya minta tolong en.somi singgah kedai lepas tarawikh..konon tak cukup nak buat cookies kesukaan dia ler tu..

tetiba esoknya..cukupla..
i pening la tu..
padahal memang dah budget bahan semua dah..isk..isk..


hazelnut chocolate cookies..
maafkanla dengan bonjolan hazelnut tu..
patutnya kena tenggelamkan dalam coklat tu..tapi cup tak cukup tinggi...cehh...salahkan cup pulak..





vienneese cookies..
asalnya masa belajar pipe kan panjang ala2 samperit panjang tu..
tapi rugila kan sebab nanti nak tangkup dua letak apricot jam kat tengah..
so, kita buuatbunga kecik2 jer camni..
coklat celup separuh sudah..
ada larat nak celup semua...rugi coklat ku..huhuhuhu

 bila bahagi dua bekas..confirm sket jer dapat..

terus cakap kat MIL soh simpan biskut ni utk dia makan jer..tak yah letak dalam balang..nanti abis dia tak sempat makan lak..hahahaha

semangat tak raya kali ni sampai 6 jenis kuih..
sapa yg berkesempatan mai beraya kat umah boleh la rasa..
selagi stok masih ada la yer..hihi


2 comments:

  1. Hi Harnida, wow.... banyaknya buat kukis? Semuanya nampak sedaps... especially hazelnut chocolate.

    Selamat Hari Raya to you and your family. Have a nice holiday.
    Salam dari Amelia

    ReplyDelete
  2. Hi Amelia..
    semangat raya..hahaha
    lagi pun ada assistant ;)

    thank u so much..

    have a nice day Amelia..

    ReplyDelete