Thursday, August 30, 2012

Cerita raya pertama





Bagaimana raya  korang?

Raya tahun ni belah en.somi dulu…tapi jangan risau..petang raya pertama tu jugak chek balik utara..ngehngehngeh…


Pagi raya kami solat sunat hari ray adi masjid berdekatan umah..
Yang bestnya..ust hj. Zahazan yg beri khutbah..  J
Dengaq kata ni kali kedua dia bersama kat masjid ni..ehh..dia org sini ka?

Selepas pulang ke rumah..
Mari kita melantak dulu…

Baru ada mood nak bermaaf-maafan..

Better cepat sebelum ramai datang..hihi..

SIL datang beraya dengan kereta baru..weehooo…

Ada yg datang bawa lauk pauk utk lunch > nasi minyak dan ayam merah…

Ada yg bawa rendang ayam, kuah kacang, kuah lodeh dan nasi impit @ ketupat segera…

Owhh..lupa pulak..sehari sebelum tu aku pulun masak rendang tok..1st time aku masak rendang kat umah PIL..sebelum ni masak time raya haji umah parents aku jer..tu pun sebab parent gi haji..tak dak sapa nak masak utk raya haji..isk..isk..

Sambil2 tu tolong MIL masak rendang kerang..

Terharunya..MIL gagah buat ketupat palas utk menantu bertuah sorang ni..hehehe..
Gara2 ujung2 ramadhan tu aku beli ketupat palas, lemang dan rendang dari stall yg bukak kat main office..teringin punya pasal..
Padahal aku bukan kaki makan ketupat banyak2 sangat pun..
Makan takat seketul dua jer..amek syarat..

The rest..aktiviti biasalah..makan..sembang..salam2…lepak2…

Tak sabar lepas asar terus gerak balik utara…yey!

Tapikan...


Dah sampai dekat2 Juru baru aku teringat....

‘Allahuakbar!’

En.somi terus saspen..naper?

‘i terlupa bawa balik tudung raya la..sebab semua dah sangkut kat satu hanger ada dalam almari...’


Owhhh...mama..boleh pinjam tudung?
Terpaksalah beraya dgn tudung lama..abis tudung glamer i..tssskkk..tssskkk...

Sampai umah parents 1 kol 10 malam...
Terus adik aku sorang tu tak sabaq punggah kuih raya yg aku bawa balik..sabaq jer la...



No comments:

Post a Comment