Tuesday, August 7, 2012

Ayam percik en.somi




Mentang2 la hari tu chek nak pi potluck berbuka puasa dengan kawan2..

dan dan ada orang tu sebok nak masak ayam percik...
konon2 dia kat umah pun makan lagi best..
memang dasar dengki betoi...

tapi kan..orang nak masak..dia sebok jugak kat dapoq...

nah yang..amek buku resepi ni..buatla sendiri...


'ehh...garam gula abg tak reti nak nak boh banyak mana..meh tolong letakkan..'

apa der...

tu la..kalut sangat..
pastu tamak...

'ehh..resepi sate ni nampak best..
nak buat sate ke ayam percik?'

'tapi kalau sate takdak kuah pulak...
kita combine la both recipe...'

hah?
 sudah...
dia buat dah merapu dia tu..

tu la...
org soh pi masuk masterchef tak mau...

tapi soh orang tolong amekkan gambaq ayam percik dia..
nak eksyen la tu...  ;)


 




4 comments:

  1. memang nampak sgt ayam percik jantan tu... sikit lg rentung...hehehehee..

    ReplyDelete
  2. Hi Harnidah, I suka ayam percik, ikan percik....used to eat these in Kota baru at the pasar malam.
    Yours here looks really good. Chantek colour goreng.....
    I think dapat jemput datang makan, tiga pinggan nasi tentu lichin, ha ha.
    Have a nice day.
    Lee.

    ReplyDelete
  3. Kak tek:
    i malas nak comment...sementara ada org nak tunjuk rajin...kita layankan ajer ;)

    ReplyDelete
  4. Hi Lee.i suka ayam percik and ikan percik tu..
    but this ayam percik special sket...sebab bukan i yang buat..hahahaha

    kalau u ada sini nanti i jemput makan :)

    have a nice day Lee.

    ReplyDelete