Monday, May 28, 2012

Kasut ke pejabat



Matikla sampai beli kasut pun nak cerita..

ehh..sebenarnya bukan nak menunjuk kasut..

memang ada story disebalik pencarian kasut ni...


aku kadang2 ehh..ke selalu aa?
agak cerewet time part beli pakaian

tambah2 kasut ni..
lagi cerewet terutama setelah lutut dah out...
dah tak boleh pakai high heels..


haritu amek kesempatan round KLCC dgn adik..
konon nak cari kasut kerja..
nak cari la kasut yg senonoh sket dari pakai sandle jer kan..
tak professional langsung..

tapi kasut ni la yg akan i latam sampai lingkup..
tak dak dah macam zaman bujang2 dulu konon kasut tukaq hari2 ikut matching dengan baju...
tak kuasa dah nak tukaq kasut oiii


jadi kriteria yg set kan untuk kasut itu:

- kasut bertutup semua...owh..skema gila...
- tak tinggi sangat, heels dalam 1 inchi atau kurang..tapi bukan flat shoes..
- muncung tak sempit..rounded..baru jari2 kaki tak sakit terkepit
- material mestilah kulit dan lembut kat bahagian hujung dekat kawasan jari..
tak mau kasut kulit yang keras..sakit kaki ok..

gila kau....
satu KLCC round tak jumpa kasut yg memenuhi kriteria tersebut!!!!

lepas tu mengadu kat mama...
balik tangan kosong..tanpa kasut idaman..cehh...
adik aku mengadu sakit kaki ikut aku round

mama ni kan...
boleh dia perli aku tau...nasib baik mama aku...bukan mama orang eh

"awat KL tak cukup kedai kasut ka?"

"ka nak kena tempah kasut hang?"

"nak kena round satu Penang pulak ka?"  >> ni aku tambah....hihi


tapi tu la...
aku ni pesen lagi tak dapat hati tak tenang...

sekali ajak en.somi pi jusco bukit tinggi...
sekali naik jer jusco terus terpa tempat kasut terus tuju area scholl
dan terus tuju kasut ni..

serius...
ni kasut pertama aku pegang dan cuba setibanya kat jusco

terus jatuh cinta
menepati kriteria


tapi..................


takdak size..
damn!!!!


tawaf pulak area kasut lain kat jusco...
still hati i kat kasut mula2 tadi...

patah balik kat SA tu..
pastu baru dia cakap..
boleh tengok kat kedai Scholl kat luar ni...

ler..awat tak cakap awai2 tadi ada kedai Scholl dalam AEON ni...



melilau cari kedai dia...
serius tak jumpa...letih..

terus gi Information Counter tanya...
ler...tersorok rupanya..kedai kecik sangat kat corner tingkat 1 tu..

hati dah gembira...

tapi sekali lagi kecewa...

tak dak size aku!   uwaaaaaa



korang tau apa jadi?

nasib baik SA tu cakap kalau nak dia boleh order dari kilang..
no extra charges..
in 2 weeks time baru dapat...

ehh...lama gak kan nak tunggu...
kaki aku dah tak sabaq nak pakai kasut baru ni...

dik..minta contact no. boleh...
nanti akak nak order akak call boleh?
akak nak gi tengok kat jusco bukit raja ada tak stock..
kalau tak dak akak call minta order la yer...


mujur en.somi sanggup bawa gi jusco bukit raja pulak...
sbb i dah banjer beli kasut dia satu
kat bukit raja pun tak dak size la..

terus i call SA Scholl tadi..

setelah seminggu...
akak..kasut dah sampai...
yey!

walaupun rupa mu buruk..bodo jer..
kau selesa di pakai...

boleh berlari dengan kasut ni..
tak terasa ketinggiannya..
i like!

2 comments:

  1. Gila ang nie...pnya tgk 1 kl...last kali kasut nie ja ang beli....ak pown cerewet gak...tp ang lg dasat,....ish2...
    hani comei....

    ReplyDelete
  2. nak buat macam mana..kaki mahai ;)

    ReplyDelete