Wednesday, April 11, 2012

Pizza from the 'naked chicken'

ni ha gambaq pizza segera i..

pizza base beli siap frozen...
topping:
instant pizza sause
canned tuna
canned pineapple
button mushroom
cheddar cheese
mozarella cheese



bawah ni pakai beef sosej jer..

percaya atau tak i dan en.somi makan sorang sebelah each type..
which means sorang sebijik pizza..
sebab tu gambaq semua pizza potong dua jer..


erkk..macam light dinner..tapi heavy!!!

cer kira...
pizza tu berdiameter 8 inci
which mean jejari 4 inches..
ukuran lilitan = 2 x pie  x jejari
luas permukaan = pie x jejari x jejari
volume = pie x jejari x jejari x tebal around 2cm

wah..wah..wah...hover...nak bagi formula pulak...

padahal ko lupa kalau nak gemuk org kira berapa kilo kalori intake dan berapa kalori yg digunakan...

cer timbang berapa berat pizza tu..
cer calculate berapa kalori setiap gram...
duuusssshhh...

sabor..
den tak sempat belajar kalori la..hahahahaha


3 comments:

  1. ala.. kecik je ni.. beso pinggan tu je... keh..keh... ilusi optik je tu...

    ReplyDelete
  2. macam belajaq matematik plak aku rasa...
    mesti cikgu nordin berbangga dgn hang.. ;p

    ReplyDelete
  3. Anon: hehe..kecik2 gak..tapi kalau sorang sepinggan...burrppp..alhamdulillah...

    yati: hahaha..tu la...anak murid kebanggaan cikgu..tak sia2 dia selalu pinjam buku nota aku wat mengajar kat kelas lain..hihi..

    ReplyDelete