Monday, March 26, 2012

Tart class

dah lama aku teringin nak gi kelas ni...
sbb dulu pernah try buat tart ikut resepi internet..
tapi crust dia tu tak berapa sedap la..
aku pun tak puas hati..

bila tengok dalam schedule ada kelas tart ni...
terus register.

ada 5 jenis tart yg aku belajaq arini..

.fruit tart. 
buah kiwi takder..ganti dgn dragon fruit..


.chocolate hollandaise tart.




.coconut tart.



.egg/custard tart.



satu jer aku wat tak bocor..2 biji crust dia nipis sanagt sampai telur keluar resap ker crust dia tu..




.cheese tart.




sila bawa bekas masing2 utk bawa pulang hasil kerja kelas arini..


semua tart ni sedap sangat...  :)
hati berbunga riang..
tak sia2 bayar duit kelas bila hasil memuaskan hati..


sebelum pulang..
tak dapat resist dari beli silicon whisk ni..


 

4 comments:

  1. Hi Harnidah, I have always love custard tarts. And looking at yours, no problemos I habis 6 pieces, ha ha, looks so nice too.
    But will ehlak the cheese tarts.....but love the yellow and red colours.
    Outstanding! You are very good.
    I wonder how many hubby habis kan? Ha ha.
    Have fun.
    Lee.

    ReplyDelete
  2. kulit tart tu ready made ek? mana beli?
    cantik je tak macam tangan hang yg buat... ekekeee...

    ReplyDelete
  3. Uncle lee..
    thank u...hihi
    owh...the cheese tart with blueberry filling..not red colour la..it is purple..

    the tarts that i brought home equally divided by 4 people ;)

    strictly tak boleh curi makan..hahaha

    ReplyDelete
  4. kak tek:
    amboi..aboi..amboi...
    nak kata chek tak reti buat la tu...
    yg bawak balik dari kelas tu semua buat sendiri yer...

    memang kulit tu ada jer jual kat kedai..tapi mahal la..
    tak berbaloi melainkan nak buat kuantiti sikit jer..baik beli..

    kalau nak jimat..buat sendiri..tak susah...dapat banyak lak tu...

    ReplyDelete