Tuesday, March 6, 2012

Feri Pulau Pinang


Masa cuti CNY dulu...
dah alang2 aku bercuti seminggu...
macam2 la aktiviti..

suatu hari tu..
dari Kulim akak hantar gi Penang..
dia ada keje lain..
but aku ada appointment lain..

nak ke seberang balik kena la naik feri..
kang mama tunggu kat Butterworth..

aku rasa dah bertahun lamanya aku tak naik feri..

macam tourist lak kali ni..
serius..feri Penang dah lain..

mula2 aku heran tengok kat level atas ni ada kete juga...
feri baru sampai..kereta baru start keluar..



rupanya tu feri fully utk kereta..
feri utk penumpang tak sampai lagi..
mentang2 la time sembahyang Jumaat..lama sungguh tunggu feri


yes..dah sampai..org dah mula keluar..


masuk2 dalam aku terus pelik...ehh..feri dah lain la..


ruang utk passenger hanya di bahagian tengah..
kereta pun leh masuk..di bahagian tepi cam gambar bawah ni
ni mesti nak tambah keuntungan kot..katala sebuah kereta dah rm7.



dari dalam feri sempat aku snap kat port Penang side..
aku rasa macam lawa jer gambaq ni..ntahla..



tapi aku paling suka gambaq ni..macam bukan kat Penang..hihi




ni belah Penang port Butterworth..awan macam cantik jer..subhanallah..



dah nak sampai Butterworth..


tunggu pelantar turun...then we go...


chiao!





2 comments:

  1. Mama pun lama tak ke sana.. hehehe.. rindu gak zaman2 blajar dulu.. kih..kih.. zaman2 tak semengah..:)

    ReplyDelete
  2. mama: tu la...bila dah tak dok sana..baru rindu tu datang..kalau hari2 dok sana..rasa macam cemuih pulak dok ngadap jam..

    ReplyDelete