Friday, March 16, 2012

Assorted bun and donut

entah kenapa aku begitu nekad nak buat bun juga..
pergi kelas dah bertahun..
tapi tak pernah wat kat umah lagi...
alasan sbb takder heavy duty nyer stand mixer..

mula start dgn donut..
gila tak reti nak guna hand mixer...
terus guna tangan..
tapi tak sanggup uli...
cakap kat adik..biar jer la...
owh..adik I datang..jadi assistant..hihi


elok dah siap tekap...
pastu pelik naper la tak naik sangat donut i ni..

pastu baru teringat..
ler..i lupa masuk air la....damn...

pastu assistant bijak bagi cadangan...
kita spray jer la air..renjis2...

takkan nak uli balik kan?

so, makan jer la donut tak jadi ni...

ni assistant i tolong celup coklat..pastu suka hati letak blueberry filling gara2 nak abiskan apa stock bahan yg ada..




pastu baru wat bun..
actually sponge dough dah wat semalam...

wat roti ni pun i dah nak terlupa letak butter...
sib baik last minute ingat..

pastu hand mixer pun beri kerjasama...
sambil2 i berdoa jangan la rosak mixer i pas ni...


coconut bun


sosej bun


island supreme bun..adik i potong besar2 la crab stick tu..


cinnamon bun


sosej roll


ada 5 jenis bun..
terus rasa macam kedai roti dah kat umah ni...





2 comments:

  1. Hi Harnidah, only recently I mentioned I love donuts and scones....
    I sure suka your buns here, looks sedap best! And the donuts.....ini masuk mulut, nama mak pun lupa, ha ha ha. They sure look good.....
    Ada lagi? Ha ha.
    Have fun, keep well.
    Lee.

    ReplyDelete
  2. hahaha...i love donuts and scones too...
    the pizza bun and the crab stick bun(i call it island supreme)paling cepat habis..my hubs reserved for him extra..even curi makan his mom's portion..

    ReplyDelete