Thursday, March 1, 2012

Ariessa Nabihah update

Ni gambar sekitar aku cuti seminggu masa CNY aritu..
kiranya anak buah aku ni hampir berusia sebulan..
dia lahir 29 Dec 2011.

walaupun baru nak sebulan..
akai dasat..
asyik nak suruh org dukung jer..
kalau tak bunyik...

ada kalanya pandai senyum gak..

mulut dan kaki tangan sangat aktif..
untuk baby usia ni aku rasa dia cepat gak progress..
sbb aku nyer hp nyer tali tu ada batu amethys lip lap lip lap tergantung..
saja aku test wat Hypnotize...tidoq..tidoq..tidoq..sambil hayung tali tu..
alih2 tengok dia perhati jer benda tu gerak kiri kanan kiri kanan..then tangan dia terus nak capai..tolak mende tu..memang kena tepisan tangan dia tu..
tergezut aunty tau..




pipi bolat sangat...
selalu aku kepit kedua2 pipi biar mulut dia jadi muncung macam mulut ikan..
nanti dia mula nak mengamuk..
pantang org kacau muka dia..


tido tak pakai bantal sebab nanti mesti kepala turun..tak dok atas bantal..



see mulut...nak puting ker?



aunty kecik dia jahat suka tudung kepala dia dengan blanket..


pastu mengada..nak tido atas riba..ehh..bukan riba..
tapi pangkuan..means..ko kena berdiri la...jalan2 sket..enjut2 sket..
ko duduk statik camtu jangan harap dia diam...

sudahnya..daddy dia beli buaian..
ler..tak guna jugak rupanya..
dia tido kejap jer..
nak org pangku jugak..isk..isk..
kecik2 pandai demand...

see picture below..bawa keluar umah terus tido..apakah?  hish..
kalau naik kete lagi dia suka..
wahh..kecik2 lagi pandai nak merayap yer?


sempat la adik aku wat majlis cukur jambul bagai..
well..tak seperti yg korang bayang..

ni majlis ringkas keluarga aku jer..
well..tak semua ada pun sbb semua membuta lagi..
pagi2 akak yg nak cukur ni dah sampai..around 8am!

erkk..nampak sangat yg lain bangun lambat..hahahah (tido balik lepas subuh...ceh cover)
bangun tu pun sebab si kecik ni melalak tak ingat..satu umah bergegaq!


cukur amek masa lama sebab si kecik ni asyik mengamuk..
pantang org kacao dia...
tengok tu..sekerat baru botaknya..dah kena pujuk dulu...baru sambung balik...



kecik2 hg dah mandi bunga na Ariessa..kelass...



buat muka pelik sbb bagi isap air zamzam, madu dan kurma..
mesi sedap kan..manis..


lepas tu lumur bedak sejuk..
isk..tengkok tu cover sket Ariesa..ehh..pendek jer tengkok...
dah double chin cam aunty la..  :)



legaaa...tenang kembali...
pasni leh tido lena...
botaknya....


sekian update dari Aunty Aida..

mudahan jadi anak yg solehah yer..


No comments:

Post a Comment