Thursday, February 16, 2012

Kisah anak jiran sebelah..bukan mengumpat tau!


Petang semalam balik umah sampai same time dgn jiran sebelah..
Eh..ni jiran sebelah kanan..yg I kamcheng..bukan jiran belah kiri tu yer..ahaks…

Jiran I ni tengah menunggu masa nak beranak 2nd baby…
Ni dia baru balik kerja dan amek anak sulong dia  (lelaki) yg dah 3 thn lebih kot umur dari nursery..

Kebetulan pagi tu masa tengah bersiap nak gi keje en.somi cakap kete jiran sebelah berbunyi..

So, aku sms jer gitau dia subuh2 hari tu..

Tu yang bila kebetulan jumpa depan umah petang tu..terus dia cakap nasib baik I inform..takut kete dia rosak ker..wat hal pulak…I just takut bateri abis jer..tak pasal kang tak leh start kete..

Kami biasala.. ‘ahli mesyuarat pagar..’
Asal sembang jer mesti tepi pagar..muahahahaha

I dah lama perasan tau..
Anak dia kalau nampak i jer mesti muka excited..senyum2 nampak gigi..
Pastu mesti nak datang tegur...muka senyum2..malu2 jer nampak..tapi org ckap..malu2 tapi mahu..cenggitula rupanya...

Tapi petang tu kan..
Tengah i sembang dgn mak dia...
Boleh pulak si kecik ni keluar kete..dia datang kat pagar..senyum2 tengok I..
Macam nak cakap sesuatu..tapi i kan dok sembang dengan mak dia..so dia tengok jer la..

Tapi sambil2 tu memang kami dok perhati apa la si kecik ni nak buat..

Tiba2 dia jalan keluar gate umah dia...mak dia belum tutup gate lagi..
Dia datang depan gate umah aku ni..
Aku pun gi la depan gate senyum2 tanya dia  ‘ada apa Zafran?’ (tu nama dia ler)

Ko tau dia cakap apa?































 




‘cik Aida ada kek tak?’







Hah?!!!!!! Tanjat acik tau…ingatkan nak apa tadi..tapi  acik tak der kek la arini..

Terus mak dia gelak ‘pepandai jer minta kek kat cik Aida yer..buat malu aku jer la’  ahahahaha

Tu la..asal wat kek..mesti aku bagi sket kat jiran sebelah ni..Zafran ni suka makan lak..
Last buat rainbow cake time krismas..
Lagi tengok muka aku  dia ingat kek ajer la..

Nampak sangat ko dah teringin nak makan kek yer Zafran..tengoklah..bila free acik watkan ok...


U melt my heart today..hahahaha
Really..u make my day la Zafran…


Bila masuk umah..citer kat MIL..
Terusla org tua tu cakap..buatla kek satu…dok sengih2 macam kerang busuk..

Ewah2..mak oii…over lak..macam dia yg kena wat..
I tak kuasa nak buat..kalau weekend tak per la..
Ni weekdays..sorry..i fenat..dah nak cuti balik kampung..lagi tak kuasa nak buat..hahaha

MIL ni kan suka jamu org…suka bila org puji…bangga la tu…isk..isk..
Walaupun bukan dia yg wat kek..tapi tumpang bangga dgn menantu uollss..

Aku rasa la kan.. (based on pemerhatian masa bagi kek bawa gi umah SIL)
Kalau aku wat red velvet cupcake yg comel tu..tambah lak kalau aku wat u soh dia bawa gi umah sesapa..konon bawa buah tangan ler menziarah org…
Muka mesti senyum memanjang..stock muka bangga…
macam tertulis kat dahi ‘kek ni menantu aku yg buat ni’
macam nak habaq satu kampung walau org tak tanya lagi..
the very tok2 zaman dulu nyer style…haha
I lap u mak!

ehh..nak citer pasal anak jiran jer pun..tercerita pasal MIL lak..hahaha



No comments:

Post a Comment