Tuesday, January 17, 2012

Tin munchys yg sweet sangat..

ko boleh bayang kan kalau gi shopping dgn en. somi cam mana?

macam rancangan shop till u drop...

kot set time berapa minit, sila amek barang dgn specific budget..then terus ke cashier...


there u go...hampir sebijik situasinya di sini..


patutla dia leh jimat duit banyak...tsk...tsk..





ni gara2 ada tetamu nak datang dinner ari khamis..

jadi rabu mlm pas maghrib nak gi econsave beli sedikit sayur2an..

aku pun ada specific barang nak beli jugak..

siap dah tulis senarai barang dalam hp..ehh...type...
takut terlupa la..



sekali sampai depan supermarket..
en. somi cakap..beli cepat2...taknak lama2..nak cepat balik..

ko dapat maksudnya?

terus aku bagi cadangan...
aku gi amek barang kering..
dia beli barang basah..sayur ler tu..

dia cakap paham2 jer la kalau dia beli sayur..sayur apa jer dia akan amek...

i said..don't worry..
lepas aku settle dgn barang kering..i'll check on him...hahahahahaha


cer korang bayang kan...
dalam dok kalut2 cari barang....softener daia peach 2 size besar, gula 1 kg, ambi pur car, pantyliner..sambil congak duit cukup ke tak aku bawa 100 jer..hahahahaha
sempat aku notice tin biskut yg cantik ni...
memang dasar pemboros..kaki shopping...

apa lagi...cekau 2 tin masuk dalam shopping beg..
ada lagi satu corak dia aku tak berkenan sangat..mujur..kalau tak..sure kopak aku tambah lagi rm 9.50 utk satu tin..
well..tin ni leh wat tempat simpan barang...letak atas chest drrawer pun cantik..atas rak pun cantik...



settle arang2 kering..terus jumpa en. somi beratur timbang sayur...
terus check list betul tak dia amek apa yg mak dia pesan semua...
apple, orange, bendi, tomato, bayam,sawi pendek,baby jagung...
terus gi kaunter bayar...

aku rasa kami beli barang semua tak sampai 30 min!!!
syabbas bettey!! syabbas...


eh..bukan Syarikat Bekalan Air Selangor na...haip!





No comments:

Post a Comment