Friday, January 27, 2012

Rainbow cake for him and tuna puffs!


Post bab letih ni makan masa berhari2 nampaknya..
Walaupun kejadian tu hanya sehari…tapi boleh kerat2 cerita jadi berentry-entry…

Bila dah ramai2 lepak kat umah…
Aku ingat bolehla buat sambutan rahsia birthday en.somi...
Sambutan yg diawalkan…padahal birthday tak sampai lagi…ada seminggu lagi…

Tak per..bila ramai..kalau buat kek pun baru laku…
Takder la asyik kami berempat jer yang nak mengadap…ops..FIL diabetes…kena sorok sikit kek daripada pengetahuan dia….


Pagi2 lagi aku dah buat kek…konon nak try rainbow cake..tapi malas nak google resepi..
Akhirnya..aku guna resepi red velvet jer..Cuma pakai coloring saja..

Org sebok repair tangki..aku sebok buat kek…
Siap sebelum adik beradik datang terus masak untuk lunch…

Semua tak perasan ada kek..hahahaha..i kan biasa..suka wat kerja senyap2 jer..
Tak reti buat kerja ramai2…rimas…terus tak tau nak buat apa nanti…


lepas frosting..comot gila...

bila dah set..keluar dari peti sejuk..

Pecan nut tu aku malas nak potong kecik2 dan tabur..jadi susun ikut suka hati jer..
Yg lain tu aku tabur sisa kek yg berkaler2 tu…


en.somi yg basah peluh gila tak mandi busuk belasah saja sbb dah lewat petang...


kanak2 kecil 2 org dah balik awal..tak sempat merasa kek...







Yang pasti…semua teruja tengok kek kaler pelangi tu..hehe…

Happy Birthday yayang!


sebagai hidangan petang..sekali dgn kek..
senyap2 aku masuk dapur buat tuna puff ni..
takkan nak makan kek jer kan?



tiba2 SIL perasan..terus ramai2 datang tengok...
masing2 terus excited nak balik buat kat umah masing2...

resepi aku tengok kat blog Aku Bukan Chef..

senang sangat..
beli frozen puff pastries..
beli tuna dalam tin with mayo tu...sudukan kat tengah puff pastry..lipat dan tekan dgn garfu..ikutla kreativiti masing2...
sapu telur dan bakar 20 min...siap!

pahamkan sekarang kenapa aku letih?
kerja dari pagi sampai malam...huhu..

4 comments:

  1. Ya allah..sedapnye nampak awak...huhu.bak sikitttt..nyum nyum

    ReplyDelete
  2. ni senang jer..leh wat sendiri ni..sure Mia ngan Ali suka makan...

    ReplyDelete
  3. 7 lapis velvet kek tu?!!!!
    rajinnya..... err... nampak sgt banyak masa takde keje nyer.... heheheee...

    ReplyDelete
  4. tu la..org wat 6 lapis jer..i ni bendui ikut sangat pelangi ada 7 colors..hahahahaha

    ReplyDelete