Friday, November 4, 2011

Tugu Negara..

                                    



Serampang 2 mata...ngehngehngeh...

kan aritu gi Coronades...Makan-makan...

ater...dah otw balik tu...tiba2 idea...ting!

ehh...korang pernah tengok Tugu Negara tak?

adik bongsu : tak pernah..
adik 2nd last: aku dah pi dah..apa la hg ni Y..teruk betoi..semua tak pernah pi...

aku: abg..jom kita gi Tugu...ala...abg mesti tau jalan kan..dekat jer dgn opis...(korang ingat kalau aku ajak saja2 dia nak pi? kirim salam...sbb ada adik2 ni ha...dia layankan ajer...kuikuikui)

hubs:  ok..



entrance...




memorial yg terkorban kot..


 
weekend ramai  jugak org..pelencong berbas-bas...
cantik tak?


sebelum ni tak pernah perasan kat laluan ni... cer langut ke atas...tengok kat siling..




plat tentera yang pernah datang Malaya kot...


dataran yang tenang jer...



ni lah dia Tugu Negara...dalam buku sejarah ada gambaq..

adik aku siap perli adik yg bongsu..
'hg ni memang teruk la..mama dulu sampai bawa hg pi tengok Candi Lembah Bujang...
memang site visit sungguh la tiap kali hang belajaq sejarah...apa daaa...'



ramai org nak posing depan tugu..kami posing depaaan depa...hahaha



next...hihi...
itulah destinasi sebenar yang aku nak ajak hubs pergi...



bersambung...


No comments:

Post a Comment