Thursday, October 27, 2011

Kisah Pemandu Teksi..


Tajuk macam cerpen (cerita pendek) untuk budak sekolah jer…




                    
Tengahari yang terik itu, aku ingin segera pulang ke pejabat selepas menghadiri mesyuarat di luar..
Aku mencongak masa..masih sempat untuk tiba ke pejabat sebelum pukul satu tengahari dengan perjalanan menggunakan lrt.


Picutre googled : sjecho.com.my



Tren akan tiba kurang dari satu minit…
Perjalanan sepuluh minit itu terasa bagaikan begitu lambat berlalu…
Tanpa sedar, aku menjeling ke arah jam tangan hampir setiap minit…mungkin ada penumpang lain yang perasan dengan tingkah laku ku itu..ahh..pedulikan..

Akhirnya..sampai juga ke destinasi…
Hampir aku terlepas stesen gara-gara leka dalam khayalan..

Aku menyusun langkah pantas menuju ke hentian teksi.



Picutre googled : kursuswebjoomla.com
 


“Balai polis?”

Aku mulakan kata ketika membuka pintu belakang teksi tersebut…


Seorang apek tua pada ketika itu sedang membaca suratkhabar lantas segera melipat helaian yang dibacanya…terus memasukan gear dan melepaskan handbrake teksinya..

Tiba-tiba…apek tua itu bertanya...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





Akan bersambung...  ;)




No comments:

Post a Comment