Thursday, October 6, 2011

Cuti-cuti Malaysia Raya 2

Rabu pagi2 lagi kami dah gerak ke tempat pertama.. MARDI..dekat sgt dgn apartment..
owhh..ni kat Tanah Rata yer...

kawasan besar...entrance rm3 for adults..budak 1.50 kot?

ada banyak taman..1st taman herba..


ada taman strawberry jugak..boleh petik dan beli...


ada taman bunga...




i love these flowers




taman sayur2




pastu ada pusat jualan..
aku beli pokok angelina jolie ni..ehh..angelonia


rupanya baru ku tahu nama makcik Harry Porter diberi based on this flower..
MIL beli pokok ni kaler pink nak purple tu..
aku beli kaler putih tapi kat tempat lain..


pastu ada taman tanaman di dapur





ni labu air kot..besaq gila! berat!
ajaib ciptaan tuhan..besar dan berat tapi masih mampu bergantungan....



 

labu ni memang besaq...





pokok anggur


pokok epal..



ada banyak taman lagi termasuk ladang teh dan kilangnya..tapi tak pergi...sian PIL nak jalan jauh..


taman ros



aku suka pokok ni..mak aku tanam, ada kaler putih..namanya benthen kot..aku hanya tau Ben 10 jer..ahaks...
tak jual lak kat sini..but anyway..aku dah beli yang putih jugak kat dgn umah akunyer nursery...


owh...labbit....suka wat lubang...nak mengawan la tu kot...






4 comments:

  1. Labu nenek tanam lagi besaq...guna air longkang ja hahahahahaha

    ReplyDelete
  2. Hi Harnidah, wow! I am impressed.....really beautiful.
    And you are a good, very creative photographer....brilliant colours and very sharp pics.
    I thought this was Cameron highlands....
    Dekat rumah you?

    Bila I balek kampong nak pergi tempat sini...I love gardens and vegetables....
    You have a nice day.
    Lee.

    ReplyDelete
  3. Uncle Lee..thank u so much..
    all the beautiful pics credit to my camera..hihi

    yes..this place is called MARDI (Malaysian Agricultural Research and Development Institute) in Tanah Rata, Cameron Highlands..
    (very far from my home ;) )

    Balik kampung jangan lupa singgah sini tau.

    ReplyDelete