Friday, October 7, 2011

Cuti-cuti Malaysia Raya 3


Selepas gi MARDI..balik simpan pokok dan barang..
terus ke BOH Plantation Sg. Palas..

MIL kan penakut..baru jalan tak sampai 1 km dia dah bising korang bawa gi mana ni? awat hutan ja?
salah jalan ka..jom patah balik...

tapi kita kan ikut sign board...
jalan sempit ok..kadang2 hanya 1 kenderaan jer leh lalu...tu pasal dia cuak..tepi dah gaung pokok teh..hihi
bila dah masuk kawasan yang benar..kawasan dekat kilang dan pelantar..baru lega...



hujan renyai2..sejuk gila angin..




ada cafe kat pelantar ni..cantik sini..
minum2..relaks2 sambil tengok pemandangan...pekena teh panas secawan...nikmat..


tambah nikmat bila ada strawberry tart


strawberry cake...


sandwich tak sempat snap...semua kebulur..


mari kita feeling2 hindustan..mari turun lebih dekat dgn pokok teh...



ada kedai jual teh kat sini...

ni plat tembaga yg guna nak kisar daun teh...


otw ke kedai


otw ke kilang..


tapi pagi tu tiba2 elektrik tak dak..so, kilang cuti...
tak dapat melawat..


kayu api nak salai daun teh bagi kering..


macam zaman dulu2nyer kilang kan....


otw keluar dari kawasan ladang..



lagi tak singgah beli sayur2..selagi tu la MIL asyik tanya...
sebabnya dia takut kita buat2 lupa..lastly tak lalu kawasan tu dah..terus balik...

ni..singgah la juga..

buah cinta..diorang cakap macam buah kiwi rasanya...aku snap gambaq jer la..


buah epal Cameron kata depa lagi...


sayur2 murah..macam ni dalam 8 bungkus rm10 jer..pilih campur2 sendiri..

kat MARDI pun ada jual lagi murah..cabai sepeket baru seringgit kot..
tomato sebungkus rm2..kubis sekilo rm 1...



tapau nasi dan lauk for lunch...berehat di apartment sebentar...



No comments:

Post a Comment