Monday, August 22, 2011

Aduh....dugaan..


Walaupun selalu berbuka ala kadar jer ramadhan ni...
tapi..last week..meriah sket..
dah ada sesi berbuka ramai2...ni adik beradik belah encek somi..

lokasi..umah ku jua.
sebab musabab...
PIL tinggal sini...
hahaha..

pagi Sabtu yang rajin...
aku sapu dan mop segala lantai atas dan bawah...
posa beb...sabaq...gigih..
basuh kain tu..biasalah..

pastu gagah wat puding caramel dan manggo pudding instant siap2..

tapi dari semalam ada ura2 nak sakit tekak...sket jer...

petang dah sebok ramai2 nanti kang..

tapi itulah...manusia cepat lupa diri...
mula2 beriya minum teh o panas...
lepas tu..berteguk2 minum sirap laici ais...

walaupun minum air kosong banyak...tapi keesokkannya...parah jugak...

terus rasa bengkak tekak haku...sakit sampai telinga...sampai kepala belah kanan...hamek...

malam dah tak leh tido..sakit satu hal...kerap gi toilet satu hal..dah pulun minum air nak turunkan suhu badan...
tu tara telan panadol siap2..telan painkiller siap2...


meleleh sorang2...

Isnin pagi ritu terus gi klinik...
bengkak kat dalam tekak..
dapat antibiotik....

tapi lupa minta mc la..
nanti haku try ptg kang gi mintak...tak larat nak keja...
ingat sakit main2?



 

4 comments:

  1. dah baik sakit tekak? jumpa raya ni ok.

    ReplyDelete
  2. dah baik dah...raya tahun ni kat kulim...leh ler jumpa sana..

    ReplyDelete
  3. eleh ang slalu ja mc

    ReplyDelete
  4. tahun ni baru 2 kali jer mc yer...pandai la hang..

    ReplyDelete