Saturday, July 23, 2011

Kenapa rahsia-rahsia ni?

Korang tau tak..sebenarnya…
Aku gi HK tak ramai yang tau…

Bukannya apa…
Kita gi jalan2..budget kecik jer…
Kang ramai2 tau..segan lak tak beli ole2..
Kang nak bagi pun jadi tak ikhlas kan..
Bila tak ikhlas..adalah lebih afdhal jangan bagi kankan..kan..?  ;p

kalau dah balik baru orang tau..it is ok...benda dah lepas...hahaha

Hehehe..nampak sangat tak mau beli ole2…hahahaha
Malas nak beratkan beg pun satu hal jugak..acik kan lutut dah out…pepahamla..
Budget pi sana shopping untuk diri sendiri jer….keji siot…
Well..that’s the truth what…
Kalau ada rezeki lebih..baru boleh spend on others…

yer la..asal aku nak beli kat orang..aku pun mesti teringin nak ada jugak..
so, kena beli double..satu untuk aku..satu utk kau..satu utk aku..satu utk kau..
abis..tak bankrupt aku?


dulu aku rajin beli kat orang..end up..terlebih budget beli barang kat orang jer..
sedangkan patut dahulukan diri sendiri..baru puas hati makan angin..

Yang aku informed hanyalah family aku jer…yer la..mak pak aku yg nak kena beli tiket utk adik2 aku ni..
Dan a few close friends…
Sedangkan PIL pun aku tak bagi tau..
apatah lagi adik beradik belah hubs..diorang lagi ramai..mampos nak beli buah tangan…huhu

tara family aku jer yg tau ni pun satu hal…
bapak aku ni..kalau dia tau..
macam satu Pulau Pinang akan dapat tau..
kecoh betul...

belum pi lagi..dah macam2 pesanan dia bagi..
kawan dia cakap tiket disneyland beli kat mana murah..bla..bla..
eh…camner lak kawan pak tau?

Eh ma…macam mana si Christina tau?
Tengah ma wat facial leh pulak cerita..
Pastu ex-jiran sebelah pun dah tau..ni sapa yang cerita?

Iskk..pak oii...kalau asyik nak heboh kat semua org..kang org rompak umah sebab tau kita takdak kat umah...

Aku kat sini..yang dok serumah pun depa tak tau aku nak pi HK..hehehehe

Sama kes la dgn PIL...
Salah satu sebab aku tak cakap sebab tak nak heboh…
Nanti semua adik beradik hubs tau..hahaha
Dahler aku tak budget nak beli ole2 kan..
Takkan nak bagi keychain jer?
Budak2 lainla ko nak bagi keychain..
Ni orang dewasa…kurang2 kena la bagi benda yg elok sket kan..
Lagi pun MIL aku tu jenis yang suka pikiaq banyak..suka risau..
Sama la time aku n hubs gi Korea dulu pun…
Kami cakap balik kampung jer..errrkkk....terpaksa bohong sunat mak...
taknak dia pikiaq keselamatan kami kat sana...pikiaq yang bukan2..
hari2 dok kira berapa hari lagi kami nak balik...dah pukul berapa..satgi sampai kol berapa..tak haru?

Kali ni pun aku cakap nak ikut adik2 balik cuti...diorang kan cuti sem...

Kena time aku habaq tu..
Tiba2 MIL cakap..mak nak ikut balik kampung boleh?
Tapi mak nak dok umah makcik…

Erkkk…

Mak..chek balik naik kapal terbang la mak..
Kalau last minute nak beli tiket mahal…pastu kalau mak balik..ayah camner?

Laa..ingat ka hg balik naik bas…

Pheww….seb baik….

Tapi kan..ada satu lagi masalah problemnya..

Kan aku pesan karipap kat adik aku...
Camner aku nak cakap mana mai karipap tu?
Sah2 dia tau karipap tu yg selalu aku beli kat Penang tu..dia pun suka makan..
Lagi pun kan aku cakap adik aku kan baru nak balik cuti..bukan depa mai dari Penang..tapi nak balik Penang…isk…

Idea..idea..please…please….


Ting!
Ilham sudah mari…
Aku dah set jawapan sesuai..
Kalau dia tanya mana mai karipap tu..
Aku jawab jer..pesan kat kawan adik aku...hahaha..

Aku pesan tu pun ada sebab..
SIL aku  macam nak buat makan2 sempena birthday MIL..
Elok2 time aku balik sini...Sabtu malam baru aku sampai umah...
Ahad tu maybe nak wat makan2 family...errrkkk...
So, maybe aku tak sempat nak buat kek ker…goreng karipap pun jadila…
Pagi dah bz nak prepare masak utk tengahari..sure penat gila..
Isnin nak cuti ke tak ek?

Sekian...ehh..tetiba terus ending camni jer?
fedulik....

No comments:

Post a Comment