Monday, May 9, 2011

Sexual Harassment

Aku geram betul la bila dengaq cerita pasal sexual harassment...

baru2 ni mak aku cerita staff dia kena raba punkoq punggung time tunggu lif nak gi lawat patient kat umah..

oh ya..mak aku staff nurse yer kengkawan..
jaga klinik kesihatan untuk ibu dan anak..yg selalu gi melawat org mengandung atau yg dah bersalin kat umah tu..kalau ko dah tau nak beranak spital swasta..taknak beranak spital kerajaan tolong jangan bukak buku merah ehh..merah ka? buat menyusahkan nurse2 ni semua nak kejar ko soh gi checkup..tu depa nyer KPI...
eh..tetiba lak...selingan..

ok kita sambung...kebetulan staff dia tu nak pi umah tu dkt jer dgn klinik..yer la..klinik tu kat bawah flat jer..
mulanya mak aku memang ada rasa tak sedap hati..macam nak ikut jer..tapi tetiba dia ada keja lain nak siapkan..tak jadi la nak ikut..

staff dia ni dok tunggu lif sambil mata dok tengok nombor level yg tertera lif tu dok turun la..
kawasan flat..biasala ramai ja orang dok lalu lalang..tak expect apa2..
tetiba ada sorang budak muda ni lalu kat belakang dia yg dok depan pintu lif ni leh terus zaaappp sekali tangan menyapu punggung sekali lalu la kot..
kawan ni terkejut...tergamam...bila pusing tengok budak muda tu dah lari...
hampeh siut...

terusla minah ni lari balik klinik sambil menangis...trauma..
dah la kawan tu tengah pregnant..early stage la kot..so tak nampak perut lagi..dia pun jenis kurus kecik ja..
maybe budak tu tak sangka bini org kot...

kesian..sampai beberapa hari dia dok teringat...asyik ada org2 muda ramai2 mesti dia cuak nyer...

.....

cerita kedua...
lepas mak aku balik keja...
adik aku lak tepon habaq mak aku dia pun kena raba punkoq punggung juga..
ni lagi geram...
nak pi pejabat cukai..
laki dia pi park keta..dia naik dulu..
ni pun sama...
time dok tunggu lif jugak..ehh..ke dalam lif?

dia punyala dok pegang hangbag..kepit baik celah ketiak sebab dok takut orang ragut ka apa...
alih2 ada ORG TUA TAK ensem miang lak tu boleh pi sua tangan raba punggung dia..

adik aku pun terkejut..terdiam...tapi dia try ubah kedudukan sket..nak jauhkan dari org tua gatai tu..

bila dok beratuq kat kaunter tu..
org tu memang sengaja nak q belakang dia..
dia dah message laki dia soh mai cepat..tapi still tak habaq why..
yer la..
ni pesen most pompuan la kot camni sebab tak nak kecoh2...
malu..

bila laki dia mai...dia soh laki dia q kat tempat dia tu..
haaa...cuak org tua tu..muka lain macam..dia dah takut..
tapi nasib dia baik la sebab adik aku tak habaq kat laki dia time tu...
dah settle baru habaq...org tua tu pun dah tak dak..

kalau tak..memang konpem kena penumbuk dah...

haishh...org tua ni mesti ingat adik aku tak kawen lagi..dia kecik..kurus ja..baru ja kawen...

agaknya..memang sasaran depa pada golongan muda yg kurus kot...
 aku yg gemok ni depa tak lalu kot nak raba...hahahahaha

sebab apa aku buat conclusion depa yg kurus jer...
sebab dulu time sekolah menengah  pun aku pernah kena harass jugak..2 kali...tarikh dan tempat berlainan..pelaku berlainan..
tapi no physical contact la...

time tu kan i kurus youuuuu...auwww...

aku lagi la saiko...
ko tau org2 tu wat apa?



dia pi tayang ANU dia terus kat aku!!!

mau bengap aku patploh hari tengok benda tak patut tengok tu...bukan cun pun..kecik ja kot..

dari pengalaman aku...
memang sapa yg tak pernah kena akan tergamam...
terdiam...takut...malu...cuak..tak tau nak buat apa...
tambah pesen yg kena raba...
sure konpius sekejap ehh..betul ke dia ni raba aku?
kang aku bising2 kalau silap malu jer...

tapi kalau sekarang...
aku rasa..silap haribulan mau jer aku POTONG Anu dia tu letak Dalam Botol...hahahaha
kasi trauma sket kat dia bila tengok botol tu...wakakakaka..

kena lak kalau yg pesen raba tu...mau jer sound kuat2

 "ORG TUA MIANG DOK RABA PUNGKOQ ORG TAK SEDAQ DIRI UMAH KATA PI KUBOQ KATA MAI PUN TAK INSAP LAGI KA! AWAT HANG DAH MATI PUCUK KA?!"

bagi semua org tengok biaq dia malu..aku malu kejap ja..dia konpem malu lagi teruk...hahahaha

kalau ko lagi brutal..ko tendang jer anu dia kasi mati pucuk terus...baru serik sapa nak masuk meminang ko pastu..hehehe..acah jer...

so kengkawan sekalian..pasni tanam dalam hati..kalau terjadi kes raba2 ni...ko jerit ja kuat2 kalau ko taknak belasah org tu..jangan diam jer..nanti dia lagi berani nak buat lagi...

renung-renungkan...selamat beramal  ;)

 


4 comments:

  1. Adik ipar ka adik betul? Bila adik hg kahwin???

    Aku pernah kena dlm kesibukan pwtc tu. Aku kalih dan aku tendang. Aku hangin gila. Si pelaku dah blah, aku xnampak muka dia. Tp aku tendang juga. Since xada org marah aku so aku rasa mmg penangan aku tu kena si pelaku.

    Hangin satu badan. Time2 anak dara juga tu. Skrang ni jgn la kena lagi. Tak cukup kaki tangan nak menumbuk dan menendang.

    ReplyDelete
  2. adik aku la..kan dah cakap barukawen..hehe..bulan mac ritu..

    ReplyDelete
  3. Kasik tendang baik punyer kat tut..heheh..kan bagus kalo ade taekwando ke,karate ke..terus tersungkur kat situ gak..hahah..

    ReplyDelete
  4. tu la..tapi aku ni harap ada tae kwando..pun takut gak...wakakaka..alamat langkah seribu jer..

    ReplyDelete