Tuesday, April 12, 2011

Chicken rice

sebelum ni masak nasi ayam time hubs gi training..
pastu dia dengki kami makan sedap2 kat umah time dia tak ada..

tetiba ada la pulak aunty Nani Rostam ni post resepi nasi ayam dia..
mari kita cuba...

sambal pedas tak kaler merah sebab cilipadi hijau jer ada..tu pun tambah cabai merah biasa sebiji kasi kaler merah tu ada..
sos kicap ni sedap...hubs makan separuh mangkuk..


nasi ayam ni memang sedap..kata pakai susu fullcream..tak sedap tu tak taula...ops..nampak lak daun pandan disitu..daun salam pun ada selai..


sup ni tak pakai kobis jeruk..tapi i pakai carrot jer..owh...serdak kat bawah..


kacau sket tengok..tudia...melemin minyak dari lemak ayam...isk....banyak lemak betulla..



alamak...gambaq ayam tak dak..lupa snap..tak masak seekor ayam..semua siap dipotong dah...
so far..sedap la...kena wat sos kicap tu lebih sket....


No comments:

Post a Comment