Monday, April 25, 2011

Bomba

Tajuk tak bleh blah...

ikuti dialog berikut...

mak: ma dah cerita belum pasal pak hang?
anak: blom..awatnya?
mak: pak hg dah wat hal lak...baru pindah sini abis gamat...
anak: dia buat apa?
mak: dia tepon bomba panggil mai umah kita...
anak: BOMBA?!? pasal apa?
mak: kat setor luaq tu ntah macam mana ada kucing bleh lak pi masuk situ abis dah tersangkut kat mata kail dia...
anak: PASAL KUCING JA? kakakakakakakaka
mak: tu la..mula ma ingat nak pi tengok..tapi pak hang tak bagi..

anak: awat pak tak bagi pi tengok..

mak: mula dia memang nak pi tolong kucing tu..then pikiaq balik..dia kata baik panggil bomba..binatang kalau tengah sakit dia memang aggresif sket...pastu dia tepon operator tu..rasanya 999 la kot..

anak: rasanya mesti bomba pun nak gelak bila dapat call bapak tu..

mak: agaknya la..dia pun mula pikiaq nak sambung call kat mana..pastu dia cakap dia nak pass kat jabatan haiwan...pak tanya kat mana jabatan haiwan tu? kat kuala muda nun...mak aihh...jauhnya..last skali pak kata takpa la..pak pi sendiri..kan umah kita dekat jer dengan balai bomba..

anak: tudia..pak pi balai bomba....hahahah...pastu bomba pun mai la?

mak: a ah..lori bomba tu mai..tapi tak bunyi siren la..ma malu la..mesti jiran2 seua heran pasal apa bomba mai umah kita..tu yang ma tak keluaq umah...ma maluuuuuuu...satu malu kat jiran...satu lagi malu kat bomba tu pasal setor kita semak sangat...hahaha

anak: bertuahnya...tak keluaq sebab malu......isk..isk..abis tu pak wat apa?

mak: dia pun tak keluaq...dia biaq je bomba tu pandai2 sendiri cari..

anak: hahahahaha...

mak: kak hg ja yg kebetulan baru balik keja dia tengok dari jau ja la..dia tak la pi tunggu lama..tapi betul la kata pak hg...sebab tu pepatah kata umpama melepaskan anjing yg tersepit..kucing pun sama la spesis tu..kalau tolong nanti dia bantai kita pulak..ya la..binatang tengah sakit..rasa unsecured kot..tu yg aggressive terlebih...abis menjerit kuat gak la bomba tu..glove dia pakai pun koyak...sure kena cakaq dgn kucing tu...seb baik pak hang tak pi tengok..dia tu ada kencing manis..tak pasal susah nak baik luka lak nanti...

anak: kira pak ni bijak aaa...dah leh agak dah binatang akan aggressive..pandai dia lepas kat org lain tolong settle kan...hahaha..haish..pak ni macam aida lak...main tepon bomba lak...kurang2 org tepon pasal paip bomba..dia pasal kucing...isk..isk..

mak: kira bomba ni memang serba boleh la..terbakaq ka..tersangkut ka..apa2 saja la...hahaha

kesimpulan: jangan melepaskan haiwan tersepit.....   ;p


No comments:

Post a Comment