Thursday, March 10, 2011

Birthday Arman

Hai..nama saya Arman Asri..panggil Arman jer..tapi kadang2 ibu dengan abah saya panggil Abg Long..


Baru2 ni..ibu saya buat majlis sambut birthday saya..sebenarnyer..birthday saya minggu depan…ibu nak sambut birthday dia esok..tapi dia malu2 kalau buat majlis untuk diri sendiri..jadi..terpaksalah saya cover line sambut seminggu awal..hehehe..ops..ampun yer ibu…


Ibu belikan saya kek black forest..pastu dia minta Mak Lang buat kuih…nilah kuih2 tu…tapi saya sikit pun tak heran dengan kuih2 tu semua..saya lebih suka dengan air teh dekat tepi Pak Long..asyik ulang alik jer minta Pak Long tambahkan air..


Abah saya dah siap nyalakan lilin untuk saya..


Saya dah tak sabar nak terkam kek tu..mesti sedap kan..


Tapikan..abah dah pegang saya siap2..minta saya tiup lilin2 tu..oh ya..ada dua batang sajer..saya baru masuk 2 tahun yer aunty2 semua..


Susah payah saya tiup…tapikan..makcik kata saya bukan tiup lilin..saya tiup buah ceri tu…


Fuuuuhhhh…baru satu jer padam…


Arrrghhh…geramnyer…sib baik abah pegang saya kuat..kalau tidak..abislah kek tu…


Abis bersembur2 air liur saya..maafler pakcik makcik semua kalau ada terkena kat  kek tu..saya tak sengaja..mujur abah tolong tiupkan sama..kalau tak mesti lambat lagi dapat potong kek tu kan..  ;p


Saya suka sangat dapat pegang pisau plastic tu potong kek..tapi abah ni kacau ler..


Saya nak potong sendirila..saya pun pandai la potong..senang jer..


Eeeiii…saya nak marah ni sebab abah tak bagi saya potong sendiri..


Ops..malu saya aunty2 semua tengok saya mengamuk macam ni…malu..maluuuu..


Sib baik ibu bagi ceri tu kat saya..


Saya makan krim jer..ceri tu masam2 sikit..saya tak suka ler..berkerut jer muka saya bila rasa ceri tu…


Eh..Aarij ni adik saya..dia baru bangun tido..sebab tu muka macam tu..cian dia tak boleh makan kek saya..


Haaa..lega saya dapat minum air yang berkaler ni..saya suka air oren..air teh..janji ada keler..


Aarij ni asik meleleh jer air liur..ni mesti sebab dia teringin makan kek tu…hiks..


Tengok…mesti teringin tu…tunggu Aarij besar sikit nanti baru abang long bagi makan ekk..


Aarij ni tau nak reverse jer..merangkak ke depan tak reti lagi..alih2 dia pusing2 jer..kadang2 angkat lutut terus macam nak berdiri jer..ibu kata Aarij dah boleh duduk..tapi aritu Aarij tak tunjuk pun depan pakcik makcik semua skill baru Aarij..


Ok lah..ni ajelah cerita sambutan birthday saya yang simple jer..

opss..lupa lak..makcik pesan soh baca senyap2 jer tau...
makcik kata sedara mara tak tau pun blog makcik..adik2 makcik jer yang baca blog makcik ni..
manala tau tiba2 aunty2 yang baca blog makcik ni kenal ibu dan abah saya..malu makcik saya nanti..hiks..

No comments:

Post a Comment